OSVČ – Šárka Jasná, fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku
se sídlem: Novopackého 238, 503 15 Nechanice
identifikační číslo: 22503587, neplátce DPH
telefon: +420 725 384 985
číslo bankovního účtu: 3279563014/3030
adresa pro doručování elektronické pošty: info@pipiobchod.cz
(dále jako „prodávající“)
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jako „obchodní podmínky“) platí pro nákup v internetovém obchodě prodávajícího provozovaném na internetové adrese
www.pipiobchod.cz, přičemž blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
1.2. Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem (dále jako „OZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
1.3. Kupujícím je každý návštěvník internetového obchodu, bez ohledu na to, či jedná jako spotřebitel nebo jako podnikatel (dále jen „kupující“).
1.4. Spotřebitelem se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná (dále jako “spotřebitel”).
1.5. Podnikatelem je osoba, která není spotřebitelem. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele (dále jen „podnikatel“).
1.6. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základních sazeb dle podmínek operátora kupujícího (prodávající si neúčtuje žádné další poplatky).
1.7. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy seznámil s těmito obchodními podmínkami, jejichž součástí jsou dokumenty
Způsoby dopravy a platby a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Ustanovení odchylná od těchto obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě a mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
1.8. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
2.1. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím je vymezen příslušnými právními předpisy a kupní smlouvou, jejíž součástí jsou i tyto obchodní podmínky.
2.2. Návrhem na uzavření kupní smlouvy je vytvořená a odeslaná objednávka kupujícím. Kupní smlouva je uzavřena doručením potvrzení o přijetí objednávky kupujícímu, které prodávající odešle kupujícímu elektronickou poštou na adresu, kterou kupující uvedl v objednávce.
2.3. Před odesláním objednávky má kupující možnost měnit údaje, které do objednávky uvedl. Kupující má povinnost všechny údaje, které při vytváření objednávky uvedl před odesláním objednávky řádně zkontrolovat. Kupující má povinnost poskytnout prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které kupující v objednávce uvedl, bude tedy prodávající považovat za správné a pravdivé.
2.4. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Před stiskem tlačítka musí kupující potvrdit Seznámení se a souhlas s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, jinak nebude možné objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko.
2.5. Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu závazek odevzdat zboží kupujícímu a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke zboží. Kupujícímu vzniká závazek zboží převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu. V případě, že nastane jakýkoliv důvod, pro který prodávající nebude moci objednávku potvrdit, bude prodávající kupujícího kontaktovat a odešle kupujícímu nabídku na uzavření kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Kupní smlouva bude v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy pozměněnou nabídku kupující prodávajícímu potvrdí.
2.6. Prodávající je oprávněn od již uzavřené kupní smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není schopen dodat kupujícímu zboží, protože dojde k poškození zboží před jeho odesláním, nebo zboží není schopen dodat v přiměřené lhůtě, zboží se již nevyrábí či nedodává a v případě, že vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou kupní smlouvu s prodávajícím.
2.7. V případě, že kupující již cenu zboží uhradil, prodávající vrátí kupujícímu peněžní prostředky za nedodané zboží zpět a to včetně nákladů na dopravu, pokud mělo být toto nedodané zboží dopravováno samostatně.
3. UŽIVATELSKÝ ÚČET
3.1. Na základě registrace kupujícího provedené na e-shopu může kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu. Při registraci do Uživatelského účtu má kupující povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
3.2. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující má povinnost zachovávat mlčenlivost a přístupové údaje nikomu neposkytovat. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami .
3.3. Prodávající může Uživatelský účet zrušit, a to zejména v případě, pokud kupující poruší své povinnosti dle smlouvy. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
4. SPECIFIKACE ZBOŽÍ A CENA ZBOŽÍ, PLATEBNÍ A DODACÍ PODMÍNKY
4.1. Cena zboží a údaje o hlavních vlastnostech zboží jsou u každého zboží uvedeny přímo v e-shopu.
4.2. Cena zboží nezahrnuje případné poplatky za dopravné, dobírečné a způsob platby, které jsou uváděny až v rámci tzv. nákupního košíku, a jejichž výše se odvíjí od volby kupujícího.
4.3. Kupní cena zboží je uvedena v každém návrhu objednávky a kupní smlouvě. V rámci návrhu objednávky je též uvedena cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
4.4. Způsob úhrady kupní ceny a způsob dodání zboží bude sjednán v kupní smlouvě, a to v návaznosti na volbu kupujícího učiněnou v objednávce. Všechny nabízené způsoby dodání, jejich aktuální podmínky a ceny a možnosti platby jsou uvedeny ZDE v dokumentu Způsoby dopravy a platby
4.5. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Zboží, které je skladem odesíláme následující den po obdržení platby za zboží, nebo v případě platby na dobírku následující den po obdržení objednávky.
4.6. Prodávající má povinnost dodat kupujícímu zboží v množství, jakosti a provedení, jak je ujednáno v kupní smlouvě.
5. NABYTÍ VLASTNICKÉHO PRÁVA, PŘEVZETÍ ZBOŽÍ A PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY
5.1. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až poté, co kupující zaplatí celkovou cenu a zboží si převezme.
5.2. Faktura bude fyzicky přiložena ke zboží, nebo zaslána po uhrazení celkové ceny kupujícímu v elektronické podobě na e-mailovou adresu, kterou kupující uvedl v objednávce.
5.3. Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva kupujícího, včetně práv z vadného plnění. Dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem ve 14-ti denní lhůtě dle § 1829 odst.1 OZ, je spotřebitel povinen poskytnuté dárky vrátit společně se zakoupeným zbožím prodávajícímu.
5.4. Po převzetí zboží od dopravce má kupující povinnost zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci i prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností kupujícího zboží od dopravce převzít.
5.5. V případě, že kupující poruší svoji povinnost převzít zboží, nemá to za následek porušení povinnosti prodávajícího zboží kupujícímu doručit. Zároveň to, že kupující zboží nepřevezme, není odstoupení od kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím. Prodávajícímu v takovém případě vzniká právo od kupní smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení kupní smlouvy kupujícím.
5.6. Pokud je z důvodů vzniklých na straně kupujícího zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo v kupní smlouvě dohodnuto, je povinností kupujícího nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů prodávající zašle kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v kupní smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
5.7. Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy ho převezme. Přechod nebezpečí škody na zboží pro kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku ponese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMACE
6.1. Ustanovení tohoto článku se vztahují jen na kupujícího, který je spotřebitelem, tedy osobou kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění, je-li kupující spotřebitelem, se řídí občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
6.2. Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že zboží při převzetí nemá vady, odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakosti, funkčnosti či jiným ujednaným vlastnostem, je vhodné k účelu k němuž se obvykle používá, je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, a tam, kde se to rozumně očekává včetně návodu k montáži nebo instalaci, odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající spotřebiteli poskytl před uzavřením smlouvy.
6.3. Projeví-li se vada zboží v průběhu jednoho roku od převzetí spotřebitelem, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou spotřebitel nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
6.4. Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
6.5. Spotřebitel může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí.
6.6. V případě, že má zboží vadu, má spotřebitel právo:
- a) na dodání nového zboží bez vady, případně dodání chybějících částí zboží
- b) odstranění vady opravou zboží, ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro spotřebitele.
6.7. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
6.8. Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 OZ,
- b) se vada projeví opakovaně,
- c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele.
6.9. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná.
6.10. Práva z vadného plnění spotřebitel uplatní zasláním, případně osobním doručením reklamovaného zboží na adresu prodávajícího: Šárka Jasná, Novopackého 238, 503 15 Nechanice. Pro reklamaci může spotřebitel využít vzorový Formulář Reklamační list.
6.11. Prodávající je povinen reklamované zboží přijmout a vystavit spotřebiteli písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
6.12. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
6.13. Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7. PRÁVO SPOTŘEBITELE ODSTOUPIT OD KUPNÍ SMLOUVY
7.1. Ustanovení tohoto článku se vztahují výhradně na kupujícího, který je spotřebitelem, tedy osobou kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti.
7.2. Spotřebitel má právo bez uvedení důvodu od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů. Lhůta podle běží ode dne převzetí zboží nebo převzetí posledního kusu zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně. Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení, že od kupní smlouvy odstupuje. Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel využít náš vzorový Formulář pro odstoupení od smlouvy
7.3. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něho obdržel (lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím). Náklady na vrácení předmětného zboží prodávajícímu nese v takovém případě spotřebitel.
7.4. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží, které od něho na základě kupní smlouvy přijal. Prodávající vrátí peněžní prostředky spotřebiteli buď zasláním na bankovní účet, ze kterého byla platba za zboží připsána, případně na účet, který spotřebitel uvedl ve formuláři Odstoupení od smlouvy, nebo prostřednictvím platební brány Shoptet Pay. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
7.5. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
7.6. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět.
7.7. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
7.8. Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit také v případě, je-li prodávající v prodlení se zasláním zboží a nesplní-li prodávající svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl.
8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ, ARCHIVACE KUPNÍ SMLOUVY
8.1. Kupní smlouvy jsou počínaje jejich uzavřením archivovány prodávajícím, a to i po jejich naplnění. Kupní smlouvy jsou archivovány ve formě, ve které byly uzavřeny a přístup k nim má výlučně prodávající.
8.2. Prodávající není oprávněn zpřístupnit kupní smlouvy třetím osobám, s výjimkou případné zákonné povinnosti takového zpřístupnění.
9. ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
9.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 00020869, internetová adresa: www.coi.cz.
9.2. Platforma pro řešení sporů on-line dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES, internetová adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
9.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES.
9.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění, živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
10.2. Prodávající je oprávněn obchodní podmínky kdykoliv změnit. Pro konkrétní kupní smlouvu však platí obchodní podmínky platné ve znění účinném k okamžiku odeslání objednávky.
10.3. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
10.4. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 3.2025.